Kütüphane

Biyoloji Bölüm Kütüphanesi, Biyoloji Bölümü’nün kuruluşundan bu güne kadar biyoloji ile ilgili eğitim-öğretim ve araştırmalarda kullanılmak üzere güncel kitapların temin edildiği, öğrenci ve öğretim elemanlarının kullanımına hafta içi mesai saatlerinde açık bir kütüphanedir. Bu kütüphanede son yılların hemen hemen tüm Türkçe Biyoloji kitaplarının yanı sıra daha önceki yıllarda yayınlanan ve Biyoloji ile ilgili önemli bilgiler barındıran yabancı dilde yazılmış kitaplar bulunmaktadır. Bu kitapların büyük bir çoğunluğu emekli öğretim üyelerinin bölüme bıraktığı kitaplardan oluşmaktadır. Bunun yanında Prof.Dr. Baki Kasaplıgil’in Amerika Birleşik Devletlerin’de California Üniversitesinden gönderdiği çok sayıda değerli kitap kütüphanemizde bunmaktadır.
Bölüm kütüphanesinde Genel Biyoloji, Evrim, Parazitoloji, Genetik, Sitoloji, Hidrobiyoloji, Ekoloji, Zooloji, Hayvan Fizyolojisi, Hayvan Anatomisi, Hayvan embriyolojisi, Botanik, Sporlu bitkiler, Tohumlu Bitkiler, Bitki Anatomisi, Bitki Fizyolojisi, Bitki Embriyolojisi, Mikrobiyoloji, Moleküler Biyoloji gibi başlıklar altında kayıtlı 1500’den fazla kitap yüzlerce tez, bitirme çalışmaları ve binlerce basılı yayın bulunmaktadır.

Kütüphane 100m2’lik bir alanda hizmet vermektedir.  Kütüphanedeki veri girişleri Yordam Adlı program ile gerçekleştirilmektedir. Öğretim üyeleri hariç kütüphaneden ödünç olarak kitap dışarıya verilmemektedir. İsteyen öğrenciler fotokopi çektirmek üzere kimlik bırakarak kitabın fotokopisini çektirebilirler.

Resim

Bu içerik 08.01.2015 tarihinde yayınlandı ve toplam 2397 kez okundu.