Yıldız Kaşifleri Doğa Eğitimi’’ Tamamlandı

TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destek Programı kapsamında desteklenen ‘’Yıldız Kaşifleri Doğa Eğitimi’’ projesi 02-06 Temmuz 2018 tarihleri arasında Kırklareli Yıldız Dağları Doğa Eğitim Merkezinde gerçekleştirildi.

Trakya Üniversitesi Fen Fakültesi Biyoloji Bölümünden Doç. Dr. Utku Güner'in proje yürütücüsü olduğu kadroda Prof. Dr. Murat Yurtcan, Dr. Öğrt. Üyesi. Mustafa Kaya, Dr. Öğrt. Üyesi Necmettin Güler, Mustafa Elibol, Aslıhan Dikmen, Rukiye Demir, Erdal GÜLLÜ, Ali Ay, Nevin Elibol, Ayşe Karaman, Zekeriya YILDIRIM, İbrahim YEŞİLOVA, Cansu Dumlu ve Elif Güllü yer aldı. Projeye Orman Ve Su İşleri Bakanlığı 1.Bölge Müdürlüğü Kırklareli Şubesi de ayni olarak destek verdi.

Silivri ilçesi genelinden seçilen 24 öğrenci 5 gün boyunca; Biyolojik Çeşitlilik Sınır Tanımaz, Zengin Biyolojik Çeşitliliğimiz, Doğal Yaşamın Sosyal  Ekonomik Ve Sanatsal Yaşama Etkileri, Doğadaki Temiz Enerjileri Keşfediyorum, Mağarayı Keşfediyorum, Doğadaki Döngüler, Doğada Oryantiring, Atık Malzemeleri Sanat Eserine Dönüştürüyorum, Alabalık Tesisi Nasıl Olur ?, Görevimiz Sınıflandırma, Toprak Analizi Yapıyorum, Bu Ağaç Kaç Yaşında ?, Baraj Yapısını Öğreniyorum, Doğamızı Temiz Tutalım, Hayvanların Peşinde, Mikroorganizmaların Dünyasını Keşfediyorum, Kuş Gözlemi Yapıyorum, İğneada ve Longoz Ormanları Florasını Öğreniyorum, İğneada ve Longoz Ormanları Omurgasız Hayvanlar Faunasını Öğreniyorum, Doğadaki Matematik gibi birçok farklı alanda uygulamalı eğitim aldı.

Ortaokul öğrencilerinin katıldığı 5 günlük doğa eğitiminde, doğa gözlemlerinin yanı sıra doğadaki cansız varlıklara dikkat çekmek için çeşitli aktiviteler düzenlendi (drama, spor, atölye vb. çalışmalar), çocukların biyolojik çeşitlilik konularını zevkli bir yolla öğrenmeleri sağlandı. 5 gün boyunca Kırklareli ve çevresinde gerçekleştirile projede, katılımcıların ulaşım, yemek, konaklama ve promosyon giderlerinin TÜBİTAK tarafından karşılandığı belirtildi.

Yıldız Kaşifleri Doğa Eğitimini tamamlayan öğrencilere eğitimin son gününde katılım belgesi ve madalya verildi. Sertifika törenine tüm proje ekibi ve Kırklareli Orman İşletme Müdürü Murat Deniz katıldı. Törende öğrencilerde proje ile ilgili görüşlerini aktararak gelecek yıllarda da gerçekleştirilmesi gerektiğini belirttiler.

Projenin uzman kadrosunda yer alan Beyciler Mukaddes Sönmez ortaokul müdürü Mustafa ELİBOL törende yaptığı açıklamada ‘’ Silivri ilçesinde ilk defa TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi projesi yapıldı. Bu ilke imza atmanın mutluluğu ve gururunu yaşıyoruz. Bu projede yer almamızı sağlayan Trakya üniversitesi fen fakültesi biyoloji bölümünden değerli hocalarımız Doç.Dr.Utku GÜNER’e ,Prof.Dr.Murat YURTCAN’a, Dr. Öğrt. Üyesi Mustafa KAYA ve Dr. Öğrt. Üyesi Necmettin GÜLER ‘e destekleri için sonsuz teşekkürlerimi sunarım. Değerli velilerimize de özellikle teşekkürlerimi sunuyorum öğrencilerimiz için böyle bir fırsat tanıdılar ve onlara unutamayacakları bir eğitimin önünü açtılar. Eğitim anlamında yapılan her çalışma çocuklarımız için yeni ufuklar açıyor. Bu doğa eğitimi ile öğrencilerimiz akademik ve sosyal anlamda oldukça değerli kazanımlar elde etti.

Proje ekibi doğa eğitim sonrasında elde edilen ürünlerin Eylül ayı içerisinde Silivri ilçesinde halka açık sergilenerek projenin kazanımlarının daha geniş kitlelere ulaşması sağlanacağı bildirdi.
Ek Resimler
Bu içerik 02.07.2018 tarihinde yayınlandı ve toplam 597 kez okundu.